tiistai 21. toukokuuta 2013

Valtameren rannalla ja safari kuvina

Sunnuntaina ( öö hetkinen... Joo, tais se sunnuntai olla.) lähdettiin aamulla
(kun aamupalalle oli saatu kananmunat haettua kylästä pilaantuneiden tilalle.) Udzungwan luonnonpuistosta, johon olimme edellisenä iltana saapuneet, vaeltamaan vuoristoon. Sademetsässä kulkevaa reittiä sai kulkea vain oppaan seurassa. Reitti ei ollut edes ihan 7km, mutta kyllä sillä hien sai pintaan, varsinkin kantamusten kanssa. Mutta reitin varrella oli onneksi 170m vesiputous, jonka yläpuolella söimme lounaspakettimme ja jonka alapuolelle pääsi uimaan (kylmään veteen, mutta kuitenkin). Se oli siistiä!

Seuraavana aamuna matka jatkui kohti Daria, ja ehdimme mainiosti lauttaan (puoli tuntia check in - ajan jälkeen...). Parin tunninlauttamatkan jälkeen Sansibarin saari jo saavutettiinkin ja kuskin kanssa hotellille, joka on merenrannalla ja PUOLIHOIDOLLA (oon järkyttynyt, koska meillä ei ikinä ole mitään muuta kuin pelkkä aamupala, paitsi paikoissa joissa on pakko. Ja nyt täällä.). Tänään aamulla kävimme uimassa Intian valtameren aalloissa ja otimme aurinkoa, ja nyt, ennen lounasta, kuuntelen hotellihuoneessa trooppisen sateen rummutusta terassiin.

No joo, anyway. Päätettiin Annikan kanssa tehdä yhteinen "safari kuvina"- postaus, koska savannin perukoilla nettiyhteydet nyt olivat mitä olivat (ja täällä on ilmainen wlan, jipii!).
Postaus julkaistiin kuitenkin Annikan blogiin, ja sen voikin lukea TÄÄLTÄ!
Yhdessä valittiin kuvat ja keksittiin kuvatekstit. Annika saa kyllä tosin kunnian about 99,9% kuvista, ja varoituksen sana: niitä kuvia on paljon!